SALMA kan bli “Årets produkt” i Sverige

SALMA har siden lansering i Sverige i 2009 åpnet for en ny sjømatkategori i en tøff og prispresset laksebransje, med et kvalitetsprodukt av klasse. Kresne forbrukere setter pris på produktets ferskhet, smak og konsistens.

Den svenske Dagligvarugalan har nominert SALMA til Årets Produkt. I en stor prisutdeling den 12. september vil det blir klart om SALMA går til topps i den harde konkurransen.

 

Det er en jury fra dagligvarebransjens egne representanter som har nominert SALMA fra Bremnes til Årets Produkt. Kåringen skjer på en stor galla den 12. september i Stockholm og det er svensk rapsgris og Pick og mix, Salladsbaren SALMA konkurrerer mot.

 

Som første aktør i Sverige har SALMA introdusert fersk og ferdigfiletert laks og folk stoler på kvaliteten når de skal spise laksen, enten rå, kokt, grillet, stekt eller gravet. Kundene liker at SALMA er enkel å håndtere og at de vet eksakt når fisken ble tatt opp av havet, sier Johan Gref, markedsdirektør for SALMA Sverige.

 

Kriteriene for Årets Produkt er at varen skal ha utmerket seg innen salg, utvikling eller forbedringer som gir fordeler for butikkene og som er nyttig for forbrukerne. Juryen skal vurdere produktets salgsutvikling, innovasjon og utvikling av sortiment eller metoder som er forbrukervennlige og tilfører verdi. Produktet skal også gi merverdi til butikken.

Ukens utvalgte

Slik skal Megapop erobre verden!

Megapop AS er en av deltagerne på Norges største venture-konferanse, Norwegian investment forum. Her skal en rekke spennende selskaper overbevise investorer om  at de er verdt å sette penger på. Mange selskaper er påmeldte, så kampen om investorenes lommebok blir hard. Arrangsjementet  går av stabelen den  15 oktober på forskningsparken i Oslo.